Us oferim un altre article d'un membre del col·lectiu, publicat al Cop d'Ull al mes de febrer 2016
Petits canvis (2)
Si volem animar a la gent a agafar a la bicicleta, cal eliminar els
petits entrebancs i fer-los sentir més còmodes i segurs quan pujen dalt al
selló. No hi ha diners, ens diuen, per a fer grans obres – però, de vegades, no
fa falta gaire diners per a usar l'imaginació i fer canvis petits a la ciutat.
En l’ultim article de Me Moc En Bici ja vam repassar algunes de les propostes
d’actuacions que ens heu fet arribar. Propostes, que amb més o menys diners,
alguns més o menys factibles, es podrien anar fent a les nostres poblacions. En
l’article d’aquest mes us presentem algunes més.
Els camins naturals i vies verdes que passen per les nostres ciutats
són molt importants, però cal revisar sempre la seguretat, sobretot en els
llocs on les bicicletes han de conviure amb els cotxes. Hi ha espais com el
camí que ajunta Tortosa i Campredo, o en el tram que va paral·lel al pont abans
d’arribar al Grup El Temple que es podrien millorar. També s’ha comentat molt
el punt on la Via Verda travessa el camí de Terrer Roig a Jesús. Segur que no
és possible posar un pont?
Parlant de la Via Verda – és possible millorar la connexió entre la Via
i el centre de Roquetes?
Tornant a Tortosa, molts ciclistes, i no-ciclistes, pensem que es pot
treure molt més profit del tema de tenir la Via Verda a 5 minuts de les
estacions d’autocars i trens a Tortosa. Es pot posar un centre d’informació i/o
alguns serveis per a la gent que ve a les Terres de l’Ebre amb la bicicleta dalt
del transport públic. Al costat de l’estació hi ha un edifici antic del Renfe
sense usar on realment es podrien fer moltes coses de cara al turisme
sostenible.
Els carrils bicis,cal mantenir-los lliures de deixalles i vidres
trencats. És difícil perquè la majoria passen pel costat de contenidors de
residus però si som més cívics i es vigila més la neteja, podem guanyar molt.
Quan vas pels carrers en bici, veus una multitud de petits detalls que
es podrien millorar, com poden ser simplement l’orientació de les reixetes del
drenatge, ja que poden ser una “trampa” pels ciclistes segons com estan
posades. Aquests detalls es veuen en el dia a dia, i per això animaríem als
regidors i/o tècnics de l’ajuntament a usar la bicicleta com a mitja de
transport quan poden, per així apreciar per ells mateixos aquestes coses.
Bé, només són alguns idees per a que les autoritats locals avaluïn si
són factibles o no, però com a col·lectiu estem convençuts que amb molt poc
podem aconseguir grans canvis!
Brian,
membre del col·lectiu Me Moc En Bici